• Search
  • Register
  • Log in
  • Ace of Spades Game Forums » Gameplay
  • Note: This forum is merely an archive. It is no longer possible to login or register. - StackOverflow
    New Ace of Spades Forums: http://buildandshoot.com/
  • Server Rules World War 1
  •  

    Hello!
    Sorry for my english. Google translator from Russian.

    I want to propose new rules for the server. Like the First World War.
    The game goes several steps.
    There is the front line.
    Game map is divided in half.
    When starting map for 5-10 minutes while the available tools for the construction of tunnels and bases, shooting off. Hand build their tunnels and defensive base. Front line can not pass.
    After completing the construction phase of shooting is permitted. Building off. Allowed only the minimum construction 2 - 3 bloks for personal foxhole, in time 8-10 minutes, but not for long tunnels and bases.
    Every hill has its own flag. Capturing the hill moves the front line.
    After 30 minutes, for example, again be allowed to build within the front line.
    And again, going phase of construction, then the phase of the war and so on ..
    Map completed on time and to capture 70-80 per cent of the territory.
    You can also make a more flat terrain.
    I think this will be more realistic and interesting.
    You can abandon the front line and count a point for capturing the hill and flags.
    These rules can be applied without major changes in the program.

    In future time can add to the game and artillery and machine guns.
    They are also going to build at a certain time or if the necessary points.
    The game has great potential, thank you very much!!!

    На русском языке.
    Игра идет в несколько этапов. Есть линия фронта, делит карту пополам. При старте карты дается время на строительство оборонительных сооружений, баз, мостов и туннелей. Стрельба в это время отключена. После 8-10 минут строительства стрельба разрешается, но запрещается строительство. Разрешено только строительство из 2-3-х блоков и самоокапывание окоп 2-3 блока, т.е. имеется можно раз в 8-10 минут вырыть себе окопчик под обстрелом, но нельзя как крот рыть туннель все время. Каждый холм имеет флаг. Захват холма и флага передвигает линию фронта. Через 30 минут например опять наступает фаза строительства, стрельба отключается. Стороны восстанавливают свои оборонительные сооружения, роют окопы по новой линии фронта. Потом стрельба разрешается и т.д.
    Можно даже не вести по карте линию фронта просто отмечать цветом флагов холмы. Карта заканчивается по времени или по захвату территории. Выигрыш рассчитывается по очкам за захват флагов и холмов.
    Думаю что эти правила можно применить без сложной переделки программы. Нужно добавить таймеры на строительство и фазу военных действий, добавить ограничение на блоки и копание в фазе стрельбы, добавить флаги на каждый холм. Так же думаю рельеф можно сделать более плоским.
    Думаю что игра будет более интересной и реалистичной.

    Впоследствии можно добавить в игру артиллерию и пулеметы, строительство их так же сделать возможным при наличии очков и только во время этапа без стрельбы.

    Игра имеет большой потенциал, спасибо за игру!

    #1823
    ivanTT
    Member
    Posted 13 years ago
    RSS feed for this topic  

    Reply

    You must log in to post.

  • Tags
  •   No tags yet.
     
    Ace of Spades Game Forums is proudly powered by bbPress.   //   Theme by Mike Lothar  
    [ Time : 0.021s | 13 Queries ]